Peter Sagan

Úspechy nášho najúspešnejšieho cyklistu sú neprehliadnuteľné. Peter Sagan je fenomén, a hoci mu po toľkých objaveniach v reklamách mnohí predpovedali oslabenie jeho výkonov, on napreduje a zlepšuje sa. Je však niekoľko vecí, ktoré Peter Sagan zmenil k lepšiemu, o ktorých sa už hovorí menej, no sú nepopierateľné.

Peter Sagan

foto: oficiálny facebook Petra Sagana

1. Slovensko je cyklistická veľmoc

Peter súťaží za ruský Tinkoff, no stále je Slovák a je tak zástupcom Slovenska. Nie každý si uvedomuje, že akýkoľvek cyklista napríklad na Tour de France reprezentuje svoj tím, no stále aj svoju krajinu. No a práve vďaka tomu je Slovensko v TOP 10 najlepších cyklistov. Mimoriadnymi úspechmi dokáže vykryť to, že je sám. Nikto iný mu z našich nemôže stačiť.

2. Inšpiroval k cyklistike

Obchody s bicyklami spozorovali zvýšený záujem o cyklistiku už po prvých medzinárodných úspechoch Petra Sagana, ktoré ho dostali do svetových médií. Národná hrdosť sa prejavuje aj pri jeho úspechoch. Peter je Slovák. My sme Slováci. Ono inšpiroval aj Čechov. Je krásne sledovať české Eurosport, kde s nadšením komentujú slovenské úspechy a ešte ich prajne velebia, akoby šlo o českého cyklistu. Peter inšpiroval mnoho Slovákov nesedieť doma a vysadnúť na sedadlo. Motivoval aj mladých s väčšou hrdosťou sa hlásiť k tomu, že idú „na bicykel“.

3. Spopularizoval hry a cyklistiku

Kto sledoval Tour de France pred pár rokmi? Oveľa menej ľudí, než dnes. Aj tie menej známe preteky si oveľa radšej pozrieme niekde na streame, keď vieme, že nás zástupca, ktorého je možné ľahko rozoznať, keďže sa nedrží v mase plnej cyklistov, sa pozerajú skrátka lepšie. O cyklistiku aj neaktívnu, pasívnu, je väčší záujem. Je dokonca aj väčší záujem o hry, ktoré by inak nemuseli mať na našom trhu úspech. Sú to hry ako Pro Cycling Manager 2016 alebo Tour de France, dôveryhodne kopírujúce úseky, miesta na „starej dáme“, precízne predstavujúce každého jazdca, tím, detaily, trate, časy a ešte o mnoho viac. Dôverná kópia tratí, no na vašom počítači. A mnohí sme zistili, že Petrove úspechy mu prinášajú aj zisk. Samozrejme, ako inak.

4. Slovensko je známejšie

Peter Sagan je Slovák. Toto spojenie poznajú aj v zahraničí. Priťahuje tým pozornosť k nám a propaguje tak značku Slovensko / Slovakia viac ako naši politici. To, akou reklamou pôsobí na zahraničie, by sa dalo vyčísliť na nemalé sumy. Propaguje tak „značku“ v absolútne pôsobivom, víťaznom a úspešnom svetle. Je v tom určitá psychológia. Petrov imidž potom vytvára dojem, že Slováci sú „úplne v pohode“. Tam kam nedosiahli naši futbalisti, hokejisti, Dominika Cibulková, alebo… už vlastne nie je kto, tam dosiahol Peter Sagan. Vo svete cyklistiky je fenoménom a ak sa spája s krajinou, dokonca našou krásnou malou vlajkou na obrazovkách pri jeho mene, je to výborná reklama za ktorú by iné krajiny pokojne radi zaplatili.

5. Sebavedomie

Niečo, čo si nevšimnete, ak nepracujete s deťmi a so športom. Nemálo detí pochopili, že venovať sa športu môže byť aj poslaním, či zamestnaním. Pochopili však najmä to, že cyklistika nie je na škodu. Poznáme prípady, kedy práve jeho úspechy zapríčinili záujem detí o spoločné cyklovýlety s rodinou. Zvýšilo sa aj sebavedomie mladých pretekárov a už zabehnutých cyklistov. Pochopili, že keď sa budú veľa snažiť, môžu byť raz tam, kam to dotiahol Peter sám.