Facebook

Dnes má každá televízia svoj Facebook. Portál, server, projekt, veľká udalosť, či osobnosť, každý je na Facebooku, aby mohol spájať ľudí. Pýši sa ním kdekto a práve Facebook uvádza smer, akým sa bude uberať ďalšia generácia. Bude online a na sieti bude celý ich život. Priveľká závislosť najmladších generácií používateľov internetu tvorí problém o ktorom sa dnes hovorí zatiaľ v rámci konšpirácií, no ľudstvo pomaly prichádza o to krásne súkromie, aké bolo vo svete bez Facebooku.

1. Menej sledovania

Dnes nie sú ničím vzácnym rozchody kvôli Facebooku. Akonáhle označíte a klikáte na tlačidlá, emoticony, zdieľate, vytvárate tým obraz o sebe neraz mylný a nie úplný. Ak ste klikli niekoho obrázok, nemusíte sa celkom stotožňovať s jeho obsahom a vy ani netušíte, kto je tým divákom, čo vašu činnosť práve sleduje. Ak ste navštívili Grécko a zmienili sa o tom na Facebooku, vlastne všetci priatelia vedia, že ste boli na dovolenke. Rovnako tak o vás ktokoľvek z nich môže vedieť aj to, čo nie je pravda a to sa cez Facebook dá veľmi ľahko.

2. Viac času

Naozaj sme mali viac času na všetko. Menej stráveného času sledovaním a sliedením na Facebooku mali aj niektoré zvláštne typy ľudí. Veľakrát ľudia, ktorí Facebooku a iným sieťam podľahli, kontrolujú statusy, trpia problémom a roztržitosťou, pocitmi, že ak sa niečo udialo a oni to nevideli, bude to katastrofa. Respektíve ak názor, či fotografia nenazbierala dostatok lajkov od konkrétnych ľudí, stal sa asi nejaký problém…

3. Menej tasenia mobilu

Ešte pamätáme podaktorí časy, keď sa mobil vyťahoval kvôli sms, či telefonovaniu. Dnes sa vyťahuje čeknúť fejsbučik. O minútu opäť. A znova a znova. Všade kam mladí prídu, do reštaurácie, do parku, a podobne. Messenger len taký fukot. A niektoré indivídua dokonca píšu tomu, čo sedí v reštaurácií oproti. A to vôbec nie je ojedinelý prípad.

4. Firmy a online marketing fungovali inak

Firmy nemali starosti s fungovaním nejakého Facebooku. Dnes ak chce firma držať krok s konkurenciou, musí najímať drahé agentúry, či špecialistov, ktorí sa starajú o viralitu a celú stránku ako takú. Na Facebooku existuje niekoľko zásad a tie musia vedieť ovládať a správne chápať. Oslovovať ľudí neustále, komerčnými aj virálnymi príspevkami. Hrať sa na zabávača, aj vedúceho tímu. Najmä však online marketing Facebook výrazne ovplyvnil tým, že vytvoril samostatné prostredie v ktorom sa dá inzerovať. Pre veľký počet firiem je to však nástroj, kam nalejú peniaze a nezískajú nič. Ak nemáte radi Facebook a jeho výrazný vplyv na verejnosť, ktorá je následne ľahko manipulovateľná, nedarí sa vám na ňom, podobne ako našej stránke na Facebooku.

5. Sociálne kontakty boli ťažšie, no predsa ľahšie

V rámci sociálneho spojenia s ostatnými to bolo ťažšie. Nebol Facebook, ale boli emaily a ICQ. A kto nemal ani to, tak hold zostal aspoň v telefónnom zozname. Viac sa telefonovalo, navštevovalo, stretávalo vonku. Aj gratulácia k meninám vyzerala inak. Dnes hromadné označenie všetkých Tomášov na 7. marca, žanety začiatkom júna, či Evy na 24. decembra znamená odbiť si túto „povinnosť“ pár kliknutiami a všetko je pohodlne vybavené, vycapené na ich nástenke, hoci možno o nič také nestáli. Vzťahy medzi ľuďmi boli oveľa osobnejšie. Dnes niekoho nevidieť nejaký čas nie je dôvod na stretávku tak ako kedysi, stačí napísať cez Facebook, pobaviť sa o posledných príspevkoch, alebo začať diskusiu kvôli niečomu, čo ich na Facebooku spája.