Trampolína – zábavná športová pomôcka pre celú rodinu

0
205
Trampolína – zábavná športová pomôcka pre celú rodinu
Trampolína – zábavná športová pomôcka pre celú rodinu

Trampolína je zábavná pomôcka, ktorá sa teší veľkej obľube nielen u detí, ale aj u dospelých. Skákanie na trampolíne má množstvo výhod pre telo i dušu. Navyše je skákanie skvelý spôsob, ako stráviť kvalitný čas s rodinou. Aké typy trampolín existujú a na čo si treba dať pozor pri ich používaní?

Prečo skákať na trampolíne?

Skákanie na trampolíne je nielen zábava, ale aj prospešné cvičenie, ktoré posilňuje svaly, kosti, kĺby, zlepšuje rovnováhu, koordináciu a reflexy. Skákanie na trampolíne podporuje krvný obeh, zvyšuje kapacitu pľúc a pomáha spaľovať kalórie. Trampolíny sú pomôcky, ktoré pomáhajú znižovať stres a zlepšiť náladu. Urobte niečo pre zdravie celej rodiny a kúpte si interiérovú alebo záhradnú trampolínu zo stránok e-shopu inSPORTline.

Aké typy trampolín existujú?

Na trhu nájdete rôzne typy trampolín, ktoré sa líšia podľa veľkosti, tvaru, materiálu a spôsobu inštalácie. Medzi najbežnejšie typy trampolín patria:

Záhradné trampolíny  – sú určené pre vonkajšie použitie, majú pevný rám, ktorý sa uchytí do zeme alebo sa opiera o nohy. Záhradné trampolíny sú väčšinou okrúhle, ale môžu byť aj štvorcové alebo obdĺžnikové. Sú vhodné pre väčší počet skákajúcich a ponúkajú viac priestoru na rôzne triky a skoky.

Fitness trampolíny – sú určené pre vnútorné použitie, majú ľahký a skladný rám, ktorý sa dá prenášať a schovať napríklad pod posteľ. Fitness trampolíny bývajú okrúhle. Tieto trampolíny sú vhodné pre jedného skákajúceho, ktorý si užije efektívny a intenzívny tréning.

Detské trampolíny – sú určené pre malé deti, majú nízky a mäkký rám, ktorý zabraňuje pádom či zraneniam. Niektoré trampolíny pre najmenšie deti sú nafukovacie. Deti sa na trampolíne zabavia a rozvinú motoriku podobne ako to umožňuje detské odrážadlo.

Na čo si treba dať pozor pri skákaní na trampolíne?

Skákanie na trampolíne je bezpečná a príjemná aktivita, ak sa dodržiavajú určité pravidlá a opatrenia. Pred každým použitím je potrebné skontrolovať, či je trampolína v dobrom stave a či nie sú poškodené jej súčasti ako sú plachta, pružiny, rám alebo sieť. Každá trampolína má určenú maximálnu nosnosť a počet skákajúcich, ktoré nesmiete prekročiť. Po preťažení sa môže trampolína poškodiť alebo spadnúť a zraniť skákajúcich.

Pri skákaní na trampolíne je treba dodržiavať dostatočný odstup od okolitých predmetov ako sú stromy, ploty alebo budovy. Je potrebné mať na pamäti, že trampolína musí byť pevne uchytená, aby ju neodniesol vietor. Trampolíny bez uchytenia nepoužívajte počas silného vetra.

Autor: Gabriela Kudláčová