Búrlivé víno z burlivevino.markiza.sk

Pred pár mesiacmi sme sa už rozčuľovali nad slovenským populárnym seriálom Búrlivé víno, a dnes budeme na podobnej nôte, len v trochu inom smere. V smere reklamnom. To, čo sa zo seriálu po scenáristickej stránke stalo v druhej sérií, totiž skalní diváci, naše svokry, manželky, priateľky, či sestričky, nemohli prehliadnuť a tak sa právom smejú z naivity a hlúposti tvorcov. Zároveň však zúria, pretože až taký sprostý slovenský divák nie je. Divákom je opakovane podstrčená reklama na nejaký produkt, niečo, čo odrazu každý pred televízorom vníma ako súčasť deja. Dokonca pre účel reklamy neustále menia i tak až prehnane zamotaný dej. Už potom okrem Paneláku nevidieť, aby sa na základe požiadavky platiaceho inzerenta menil dej nejakému filmu či seriálu, tak si užime slovenskú realitu, ktorá je tak okatá, že tie oči vypadávajú až na dlážbu do našich obývačiek. A prečo Panelák? Minimálne pre pitie Zlatého Bažanta s logom otočeným výhradne ku kamere, niektorých výrobkov v kuchyniach hercov, prípadne výstavba extrémne neprehliadnuteľnej predajne Billa v suteréne (kam to zmestili?) paneláku. Ale späť k reklamnému smradu Búrlivého vína.

1. Poisťovňa Alianz
Pri tejto scénke sa ozvalo v niekoľkých domácnostiach zopár vulgárností. V pokojnom seriáli sa odohrávali absurdné scénky, kde nejaký starší pán opakovane vnikal do domu a z obáv, že ide o zlodeja, sa dve pani bavia o poistení. Odrazu v ich rozhovore vnímate iný hlas, iné tóny, akoby šlo o prestrih na šialené reklamy pôžičkárskej firmy a šťastných ľudí, ktorí sa nechajú upísať diablovi. Jedna postava v seriáli pri stole hovorí druhej o výhodnosti výberu konkrétnej poisťovne, ako funguje jej call centrum a že ceny sú výhodné. Povedali sme si, ok, reklamu prežijeme, nech majú za čo platiť honoráre hercov.

2. Popradský čaj
V reštaurácií, kde sa odohráva absolútne všetko zo seriálu, stretávajú sa mafiáni, politici, vinári, šupáci, ohováračky a nikdy sa tam konkrétne postavy nezrazia v dverách, sme si mohli všimnúť neprehliadnuteľné šálky, reklamy a pitie Popradského čaju. Aby sme mali istotu, že je popradský, tak sme to aj v scenári samotnom počuli. Šálky sa pritom otáčajú zámerne ku kamere tak, aby bol nápis jasný a zreteľný. To isté u pani primárky Kernovej v ordinácií, kde taktiež pije len “Popradský čaj” s logom otočeným k divákom.

3. Honda
Keď mladí novomanželia Igor a Dorotka riešili, aké auto si kúpia, šlo o pomaly hnusnú scenáristickú grotesku, kde postava Igora tvorila slabocha neschopného poprieť, že Dorotkine slová “Vyberáme auto, vybrali sme auto, chceme auto také a také” sú len o nej a nemali by byť v množnom čísle. Až príliš okaté bolo, ako veľmi vyberali auto až nakoniec našli to pravé. Červené, terénne, kvalitné, spoľahlivé a cenovo dostupné. Zmanipulovaný scenár len aby sa hodil k reklame k novému partnerovi. Seriál pritom pred začatím nejaký čas uvádzal partner automobilka Honda a tak sa každý trochu premýšľajúci divák dovtípil, že zrejme pôjde znova o reklamu na konkrétnu vec. A predsa. V seriáli vytasili fotografiu aj s konkrétnym autom a bolo hneď odhalené, že to celé je reklamný zámer. To ešte nezabudnime na motorku lekárnika Braňa, ktorej značka bola neprehliadnuteľná.

4. CEWE fotokniha
Že spoločnosť Fotolab ponúka kvalitné fotoknihy sa dozvedáme už z každej strany. Informácia je všade, až sa bojíme otvoriť šuflík u babky na dedine, či náhodou nevypadne táto informácia aj odtiaľ. Prečo šuflík? Stačí pozrieť Búrlivé víno v piatok 8. novembra a môže vás aj vyvaliť. Fotografie z dovolenky v Chorvátsku dvoch zamilovaných postáv vyhotovené vo fotoknihe, ktorej značku mohol každý počuť jasne a zreteľne, sú skrátka také úžasné, že ich musí mať povinne každý fanúšik seriálu. Najmä teraz, keď každý vie, ako sa presne fotokniha volá, aby si ju nepoplietol napríklad s lacnejším Happy foto, pričom teraz som si dovolil citovať názor ľudí z ulice.

5. …….. dajme tomu mesiac
Seriálu ešte nie je koniec. Príde zima, jar, príde obdobie nákupu dovoleniek, narodí sa nové bábätko a to si bude žiadať výbavičku, kočík, bude nutné obnoviť vinárstvo, prípadne kúpiť nové a určite konkrétne stroje, či traktor. To všetko dáva priestor na ďalšie a ďalšie prílevy reklamy a peňazí do seriálu. Dávame tomu mesiac a stretneme sa s novou reklamou. Alebo sme prehliadli niektorú z tých, čo už zazneli a naše informátorky nám o nej nedali vedieť? Dajte nám vedieť vy.

Ilustračný obrázok: Búrlivé víno z burlivevino.markiza.sk