Prechádzka mólom najlepších parfumov sveta

0
513

Vhodne skombinovaná zmes tých najlepších esencií zabalená do malého flakónika je nielen neodmysliteľnou súčasťou našich skrášľovacích rituálov, ale aj obrovským biznisom kozmetického priemyslu. Parfumy sú zmyselné a ich vôňa sa nám dostane pod kožu neraz aj na celé roky. Zahalia nás do oblaku, ktorý sa s nami nesie po celý deň, a aj bez slov dokážu vyjadriť našu jedinečnosť. A aj keď sa na trhu objavujú neustále nové vône, sú parfumy, ktorým ani čas neubral nič z ich kvality a popularity.

Klasika overená časom

Jednou z tých značiek, ktorá sa na vrchole rebríčka tých najlepších parfumov sveta drží najdlhšie, je práve Chanel N°5 od známej módnej ikony Coco Chanel. Tento najlegendárnejší parfum všetkých čias sa predáva už od roku 1921 a stále patrí medzi najpredávanejšie, a teda aj najdrahšie parfumy sveta. Ďalšou stálicou medzi najpredávanejšími značkami je parfum JOY od firmy Jean Patou.

Svetlo sveta uzrel v roku 1929 a radí sa medzi najexkluzívnejšie kvetinové vône vôbec. Viac než 10 000 kvetov jazmínu, 336 ruží a pižmo – to sú ingrediencie na vytvorenie jedného flakóna tejto nestarnúcej vône.

Trojicu rokmi overených značiek uzatvára Nina Ricci svojou vôňou L´AIR DU TEMPS. Jej tvorcom je Robert Ricci a na trh sa dostala v roku 1948. Vo svete sa každých päť sekúnd predá jedna fľaštička tejto podmanivej kombinácie kvetín, santalového dreva a koreňa z iris.

Vône geniálnych tvorcov

Meno Christiana Diora necharakterizuje len jeho výnimočný cit pre módu, ale tiež pre vône. Jednou z jeho najvydarenejších kompozícií sa stala kvalitná dámska vôňa POISON, ktorá už v roku 1985 zaznamenala obrovský úspech a jej predajnosť každým rokom rastie. Yves Saint Laurent sa v roku 1953 u Diora zamestnal ako jeho asistent a neskôr po jeho smrti sa stal umeleckým riaditeľom módneho domu Dior.

V roku 1977 prišiel na trh s najkontroverznejším parfumom sveta s názvom OPIUM. Ťažká a zmyselná vôňa je kombináciou ovocia a korenia, doplnená jazmínom a vôňou drevín. Aj po rokoch patrí stále k najpredávanejším značkám parfumov na svete.

Ďalšou stálicou vo svete vôní je parfum z dielne francúzskej kozmetickej značky Bourjois – SOIR DE PARIS. Vôňa pripomínajúca romantické večerné prechádzky Parížom tridsiatych rokov minulého storočia. Jej pôvodná „vintage“ verzia prišla na trh v roku 1928, avšak neskôr bola jej výroba pozastavená. V roku 1992 spoločnosť inovovala flakón aj samotnú vôňu, ktorej však chýba to magické kúzlo pôvodnej verzie. Aj napriek tomu však stále patrí medzi dlhodobo najlepšie a najpredávanejšie značky.

Najdrahšie parfumy sveta

Ceny najdrahších parfumov na trhu závisia od mnohých faktorov. Je to značka, čistota vône, ale aj dizajn flakónu. Číslom 1 v rebríčku najdrahších parfumov sveta je značka s príznačným názvom Clive Christian Imperial Majesty. Tento honosný parfum z roku 2005, ktorý má možnosť vlastniť len 10 ľudí sveta, je drahý nielen pre svoj voňavý obsah, ale hlavne pre ručne vyrobený flakón z krištáľov, osemnásťkarátového zlata a päťkarátového diamantu. Cena 30 ml vône predstavuje 215 000 dolárov, a preto si zaslúžil aj miesto v Guinessovej knihe rekordov.

Baccarat Les Larmes Sacrees de Thebes /Sväté slzy Théb/ je parfum s egyptskou tematikou. Jeho flakón je ručne vyrobený z krištáľu spoločnosťou Baccarat a má tvar pyramídy. Vôňa je zmesou jantáru, myrhy, kadidla, jazmínu, ylang-ylang, bazalky, santalového dreva a pižma. Jeho cena je okolo 6 800 dolárov za 30 ml.

Treticu najdrahších parfumov by sme mohli uzavrieť značkou Hermès 24 Faubourg Pefume, ktorú v roku 1995 prezentoval Maurice Roucel. Hranatá fľaša s jemnými zakriveniami spolu s vôňou opojných bielych kvetov sú pozvánkou na cestu, ktorej cieľom je slnko. Limitovaná edícia len 1 000 fliaš z krištáľu pri cene 1 500 dolárov za 30 ml mu dopriala poprednú priečku v rebríčku najdrahších parfumov sveta.

Svet vôní je, vždy bol a bude zahalený rúškom tajomstva, luxusu a občas aj extravagancie. Aj aj keď vôňu vnímame najmä čuchom, pri niektorých značkách je nutné na dosiahnutie plného zážitku použiť oveľa viac zmyslov.