TOP 5 dôvodov, prečo majú ľudia v profilovke francúzsku vlajku

0
1280
Francúzska vlajka na Facebooku

Od sobotného obeda, kedy som si aj ja sám osobne zmenil profilovú fotografiu na Facebooku za francúzsku vlajku jednoduchými dvoma klikmi, ktoré ma nijako nezdržali, ba naopak sa ma dotkli udalosti v Paríži, ubehlo už viac hodín. Dnes ak sa pozriete na Facebook, majú profilovú fotografiu zo solidárnosti zmenených miestami až 20 percent a na iných miestach ešte viac. Už sme tu mali žirafiu akciu, profilovky v znamení hier, či obľúbených rozprávkových postavičiek. Boli tu aj akcie spojené so športom a vlajkami, ktoré profilové fotografie na osobných účtoch zmenili len veľkosťou a pridali drobný symbol či vlajku. Tak zásadne sa však doteraz nemenili profilové fotografie ľudí, ako v prípade teroristického útoku v Paríži. Ľudí sa samozrejme tieto udalosti dotkli. Už dávno je Facebook aj miestom na vyjadrovanie názoru. Tak ako mnohí vyjadria svoj názor solidárnosti a sústrastí zmenenou profilovou fotografiou, odvčera sa začali objavovať aj názory tábora ľudí, ktorí musia ustavične nesúhlasiť a bojovať za masové akcie a masové názory.

Výsmech za vašu profilovku a Mr. hejter
Hejter, ako moderné slovo nazýva tých, ktorých prejav je založený na negatívnej kritike, zhadzovaní, či dokonca nadávaní, sa skrátka musí prejaviť aj dnes. Na Facebooku sa rozšírili grafiky, ktoré sa vysmievajú z ľudí s vlajkou. Dokonca týchto ľudí urážajú a zosmiešňujú. Zdieľajú ich z rôznych komunitných stránok prevažne ľudia, ktorý nám profilovo sedia na čitateľov konšpiračných stránok, hipsterov, príliš uvedomelých ľudí a tiež ľudí, ktorí veľmi radi podľahnú jednoducho len tomu, čo ako názor prejaví niekto pre nich dôležitý. Preto, že ste si dali do profilovky francúzsku vlajku teda môžete byť pre určitú časť obyvateľstva doslova hlupák, lebo ste podľahli mase. To, že ste možno medzi prvými dvadsiatimi Slovákmi a nemohli ste tak podľahnúť mase, už ich nezaujíma.
Keď homosexuáli prerábali svoje fotky na dúhovo-farebné riadky ako prejav hrdosti, to bola ich vec. Nechceme sa veľmi zastávať a reagovať na všetky Facebook kampane. Udalosti z piatka 13. v Paríži sa však dotkli mnohých z nás a výsledok toho je kvantum ľudí s trikolórou a ďalšie menšie kvantum, ktoré si z nich robí posmech.

1. Idem s vlnou

Áno, sú medzi nami takí, ktorí si povedia, že nebudú stáť bokom a pripoja sa. Je jedno prečo. Zopakujú rovnakých pár klikov, pretože ich to nič nestojí a keď osem kamošiek má fotografiu dočasne zmenenú, chýbate už len vy. Prečo nie? Hejter použije urážky v podobe “hlúpych oviec, ktoré idú so stádom všade tam, kde sa pohne väčšina”.

2. Vzťah k Parížu, alebo Francúzsku

Kto to sem dal? Tento je druhý pre veľký počet ľudí vo svete, ktorí milujú Francúzsko a Paríž. Paríž však od piatku krváca a to, čo prinášajú médiá z francúzskej metropoly a vyšetrovania, či štatistiky obetí, je zarmucujúce. Mnohí majú nejaký vzťah k Francúzsku. Tak si tam tú vlajku skrátka dajú. Priatelia o vás možno vedia, čo pre vás Francúzsko znamená. Stačí, že sa váš príspevok objaví niekde mimo váš okruh skutočných priateľov a ozve sa premúdrená držka s výsmechom a útokmi.

3. Všetko, vždy a všade

Samozrejme, sú medzi nami ľudia, ktorí zdieľajú a klikajú na všetko. Práve oni šíria najčastejšie vírusy, netušia ako funguje internet a preklikajú sa aj na veci, ktorým nerozumejú. Musia však vyskúšať všetko, čiže ak všedná fotografia odrazu pomocou pár klikov získa nádych francúzskej trikolóry… “Ups” alebo “Jéééj” a “zmena uložená”.

4. Nenávisť voči terorizmu

Milióny ľudí momentálne majú vo svojich profilovkách symboly Francúzska, buď cez automatickú aplikáciu, ktorá fotku zmení dočasne za pár sekúnd, alebo svojpomocne cez nový obrázok. Ak sa ich spýtate prečo, získate odpoveď, ktorá je buď podobná na v tomto článku štvrtú, alebo piatu. Tou štvrtou je názor voči terorizmu a udalostiam v Paríži z pred pár dní, ale pokojne aj tých predtým.
Bežný smrteľník a ešte k tomu Slovák v boji proti svetovému terorizmu nezmôže absolútne nič. Založiť portál s článkami o príleve utečencov a terorizme a nepísať o ničom inom nie je riešenie. Sedieť za počítačom taktiež. Bežný Slovák si bezmocnosť uvedomil už dávno. Svoj názor, nech je jasné, že sa ho situácia vo Francúzsku akokoľvek citovo dotýka, však môže vyjadriť aspoň tým, že sa pridá medzi ostatných. Nepochopiteľný a nezmyselný terorizmus, ktorý ničí pokojný život aký ho poznáme, nie je nič po čom by duševne zdravý človek túžil. A netúžite po tom ani vy. Lenže pre hejtera ste sprostá ovca, ktorá sa “strápňuje francúzskou vlajkou v profilovke”. Nie, nikto netvrdí, že hejter je podporovateľ terorizmu, ako mohlo hlupákovi vyplynúť, ale s takými je ťažké sa hádať.

5. Sústrasť a žiaľ

Čuduj sa svete, ale aj takýto dôvod mohol stáť za tým, že si niekto vlajku do profilu umiestnil. Krv na chodníku, telá popadané nasebe, postrieľaná mládež, vozíčkari, fanúšikovia koncertu, priestrely lebiek, rozstrieľané nohy, hnedá krv vpíjaná d dlažby… Kdeže Afrika, či Ázia. Európa, Francúzsko, Paríž, presne tie miesta a ulice, po ktorých ste sa prechádzali ešte minulý rok a pokojne mohli pozrieť na podobný koncert. Hrdinov je všade veľa. Najmä tých, čo si zahrali pár simulácií a presne vedia predvídať, kto zomrie a kto nie. Pred pár dňami tam mohol byť ktokoľvek a dnes jeho krv farbí opáskované miesta, ťažko sa mu prihovoríte, ťažko odpovie na správy, či telefón. Zomreli ľudia a nebolo ich málo. Viaceré národnosti. Niečo také ľudí zasiahne. Niektorí zapálili sviečku, iní pridali fotografiu z dovolenky ako spomienku na pokojný a bezpečný Paríž. Sú medzi nami takí, ktorí tam strávili časť života, či sa do Paríža presťahovali. Alebo tí ako v bode 2. a zároveň sa ich dotýka aj bod 4. a 5. Proti terorizmu nezmôžeme absolútne nič, ale ak sa dá vyjadriť smútok, či akýkoľvek iný pocit a vnímanie situácie na západe Európy, je naozaj veľký problém pridať si jednu blbú vlajku do svojho profilu?

Nakoniec je zábavné sledovať, odkiaľ pochádzajú niektoré nenávistné grafiky urážajúce ľudí s francúzskou vlajkou. 8 prípadov z 10 je stránka, ktorá ustavične reaguje výsmechom k niečomu, prípadne využíva sama masové udalosti, aby sama sebe zvyšovala viralitu a čísla fanúšikov. A potom práve oni presne ako ovce zdieľajú to, čo sa vysmieva ostatným za ich “ovčie správanie”. V skutku úsmevné ironické aj úsmevné.